Δεκέμβριος- Φεβρουάριος 2017-18 Παραγωγή ντοκιμαντέρ σχετικά με την ομάδα μας, 10ο Μάτι

Μέσα στα πλαίσια της κινηματογραφίας δημιουργήσαμε ένα ντοκιμαντέρ βασισμένο στην ιστορία της ομάδας μας, με σκοπό τα παιδιά να έρθουν πιο κοντά στην κάμερα  και να γνωρίσουν την τέχνη της φωτογραφίας και των συνεντεύξεων. Καλέσαμε παλιά μέλη της ομάδας, μαθητές και καθηγητές, όπου μοιράστηκαν μαζί μας τις εμπειρίες τους από το 10ο Μάτι, δίνοντας επίσης την γνώμη τους για την συνέχεια του προγράμματος.

Τα νέα μέλη αν και χωρίς πολλές εμπειρίες στην ομάδα, είπαν για τα κίνητρά τους να ενταχθούν σε αυτήν, ξέροντας τους σκοπούς της και δίνοντας μία πρόβλεψη για το μέλλον της. Όλα τα μέλη έδωσαν την προσπάθεια τους στις συνεντεύξεις όπως στην κάμερα, στα μικρόφωνα, και σε άλλα τεχνικά είδη. Όλη η διαδικασία κατέληξε διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα για όλους και ιδιαίτερα τα παιδιά και καθηγητές όπου θυμήθηκαν παλιές αναμνήσεις στην ομάδα και χαίρονται παρατηρόντας την συνέχισή της.

23/11/2017 Συνάντηση με τον κ. Χαριτάκη

Την Πέμπτη στις 23 Νοεμβρίου συναντήθηκε η ομάδα του erasmus σε μια από τις αίθουσες του σχολείου όπου με την βοήθεια του κ. Χαριτάκη καταλήξαμε στις ερωτήσεις οι οποίες θα ειπωθούν στο ντοκιμαντέρ που πρόκειται να φτιάξουμε σύμφωνα με το θέμα που έχουμε επιλέξει. Συζητήσαμε, λοιπόν, και καταλήξαμε στις σωστές ερωτήσεις που θα γίνουν σε καθηγητές και μαθητές. Επιλέξαμε και διάφορα άλλα θέματα που έχουν σχέση με το 10ο Μάτι όπου είναι το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε, όπως για παράδειγμα τα ταξίδια και οι εμπειρίες καθηγητών- μαθητών, οι κατασκευές και βίντεο τα οποία θα ενσωματώσουμε στο ντοκιμαντέρ έτσι ώστε να είναι ολοκληρωμένο οπτικά αλλά ταυτόχρονα και ελκυστικό προς το κοινό. Θεωρώ πως αυτό το μάθημα ήταν πολύ σημαντικό διότι φτιάξαμε τις γερές βάσεις, τα γερά θεμέλια έτσι ώστε να χτίσουμε σιγά- σιγά πάνω στα γερά θεμέλια αυτό που στοχεύουμε να δημιουργήσουμε ως τον Απρίλιο.

19/11/2017- Εκδρομή στα Χανιά

Ένα φθινοπωρινό πρωινό του Οκτώβρη στα πλαίσια του προγράμματος ME and EU οι μαθητές που συμμετέχουμε σε αυτό το πρόγραμμα επισκεφθήκαμε το 5ο φεστιβάλ Κινηματογράφου στα Χανιά. Εκεί παρακολουθήσαμε με μεγάλη προσοχή 5 βίντεο με περιεχόμενο το προσφυγικό.

Πραγματικά αυτά τα βίντεο ήταν πολύ συγκινητικά και περνούσαν στους θεατές ηθικά διδάγματα ώστε οι άνθρωποι να αφήσουν τις ρατσιστικές προκαταλήψεις που έχουν για τους πρόσφυγες και να κινητοποιηθούν έτσι ώστε να τους βοηθήσουν να επιβιώσουν και να ξεχάσουν αυτές τις δραματικές και απάνθρωπες στιγμές που έζησαν μέχρι που έφτασαν στην Ελλάδα. Αυτοί οι άνθρωποι κουβαλούν πολύ πόνο μέσα στις στοιχιωμένες καρδιές τους. Η επικράτηση ρατσιστικών συμπεριφορών των ελλήνων προς τους πρόσφυγες δηλώνει άτομα χαμηλού πνευματικού επιπέδου και απουσία πνέυματος, αλληλεγγύης και συνεργασίας. Έτσι για να αποτρέψουμε την εμφάνιση του ρατσισμόυ θα πρέπει ο ίδιος ο άνθρωπος να ενεργήσει με βάση τις αρχές της ισότητας και του σεβασμού της ανθρώπινης προσωπικότητας. Με αυτόν τον τρόπο θα ανεβάσουμε το ανθρώπινο επίπεδο της ελληνικής κοινωνίας και θα αποτελέσουμε το σωστό παράδειγμα και στους υπόλοιπους λαούς. Μάλιστα όπως παρακολουθήσαμε και στα βίντεο είδαμε ανθρώπους που ήδη με το έργο τους προσφέρουν βοήθεια αλλά υπήρξαν και άλλοι που δεν συμφωνούσαν με την προσφορά των συνανθρώπων τους προς τους πρόσφυγες. Στην συνέχεια, ξεναγηθήκαμε στην έκθεση σκίτσων με τίτλο ''ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟ ΒΗΜΑ'' όπου αποτελούνταν σκίτσα απο 28 έλληνες και ξένους σκιτσογράφους όπου το περιεχόμενό τους ήταν πάλι το προσφυγικό. Ο κάθε σκιτσογράφος προσπαθούσε να περάσει τις ρατσιστικές συμπεριφορές των ανθρώπων προς τους πρόσφυγες. Τα μηνύματα που οι σκιτσογράφοι ήθελαν να μας πουν, μας τα απεικόνισαν σχεδιασμένα σε πίνακες οι οποίοι ήταν τόσο ζωντανοί και παραστατικοί στα μάτια, στο οπτικό πεδίο του κάθε επισκέπτη όπου μπορούσε κανείς να καταλάβει τον πίνακα καλύτερα και απ' το να μας τον περιέγραφε. Παράλληλα μαζί με τις ρατσιστικές συμπεριφορές των ανθρώπων ενσωμάτωνε ένα κειμενάκι έτσι ώστε να πετύχει ένα ολοκληρωμένο και ευχάριστο σκίτσο στον κάθε επισκέπτη. Έπείτα, φεύγοντας από τα Χανιά και για να ολοκληρώσουμε την εκδρομή μας πήγαμε σε ένα εστιατόριο λίγο έξω από το Ρέθυμνο όπου εκεί γευματίσαμε και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για την εκδρομή που μόλις τελείωνε. Τέλος, στην διαδρομή της επιστροφής τραβήξαμε βίντεο έναν- έναν μαθητή ο οποίος μιλούσε για τις εντυπώσεις του, τις σκέψεις και τα συναισθήματά του για όλη την εκδρομή που μόλις είχε φτάσει στο τέλος της. Κάπως έτσι τελείωσε η εκδρομή εκείνου του φθινοπωρινού πρωινού.

Τρέιλερ με θέμα το 10ο Γυμνάσιο

Δημιουργία Τρέιλερ όπου ρωτήσαμε μαθητές και καθηγητές τι τους αρέσει από το σχολείο μας.

Ταξίδι στην Ισπανία 26/3/2016 με 2/4/2016

Στο ταξίδι συμμετείχαν 2 καθηγητές (Κ. Τζωρμπατζάκης και Κ. Αθανασιάδου) και 4 μαθητές (Άρτεμις Χαλκιαδάκη, Στέλιος Μανασάκης, Νίκος Σφακιανάκης, Ελένη Χριστοφάκη)

Spain!

ΈΝΑ ΜΑΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ!!!

26 Μαρτίου! Eπιτέλους αναχώρηση για την μαγική Ισπανία. Έτοιμοι όλοι για νέες εμπειρίες και για να αδράξουμε τις στιγμές που θα μας δοθούν σε μια ξένη χώρα. Η πτήση μας υπέροχη αν εξαιρέσουμε βέβαια και κάτι μικροστομαχικές διαταραχές ενός παιδιού από την ομάδα . Δεν μας πτόησε όμως αυτό ίσα ίσα είχαμε και την ευκαιρία να κάνουμε βόλτα στο πανέμορφο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης και να επισκεφτούμε κάποια από τα μαγαζιά εκεί. Η πολύωρη πτήση μας έφτασε στο τέλος στο αεροδρόμιο μας παρέλαβαν οι οικογένειες και κατευθυνθήκαμε προς τα σπίτια των παιδιών που θα μας φιλοξενούσαν. Η μία μέρα διαδεχόταν την άλλη και εμείς γεμίζαμε εμπειρίες.

Μείναμε έκπληκτοι από το υπερσύγχρονο σχολείο των παιδιών με τις τεράστιες και καλά διαμορφωμένες αίθουσες τους και εξοπλισμό που κάθε σχολείο θα ήθελε. Οι δάσκαλοι φυσικά εκεί πολύ καλόκαρδοι και φιλόξενοι άνθρωποι μας έκαναν να εγκλιματιστούμε αμέσως καθώς όπως ήταν φυσικό ήμασταν όλοι μαγκωμένοι. Τις πρώτες μέρες έγιναν οι παρουσιάσεις των σχολείων και των χωρών ώστε να μάθουμε ο ένας τον άλλο. Αργότερα ακολούθησαν εκδρομές στο Έλτσε όπου ήταν και η περιοχή που μέναμε και μετά στο Αλικάντε ώστε να δούμε τα μνημεία και τους επιβλητικούς καθολικούς ναούς τους. Φυσικά τα απογεύματα συναντιόμασταν όλα τα παιδιά μαζί πηγαίνοντας βόλτες και τρώγοντας ισπανικές λιχουδιές, παρεμπιπτόντως η ισπανική κουζίνα καμία σχέση με την ελληνική, ήταν πολύ ασυνήθιστες οι γεύσεις τους. Επισκεφτήκαμε και τα εμπορικά τους για να αγοράσουμε αναμνηστικά για τους αγαπημένους μας πίσω στην Ελλάδα.

Την τελευταία μας μέρα εκεί το πρόγραμμα είχε ποδηλασία και το βράδυ το great dinner κάτι σαν αποχαιρετιστήριο πάρτι. Ξεκινήσαμε την ποδηλασία ο φόβος και ο τρόμος όποιου καημένου πλησίαζα καθώς δεν χρησιμοποιούσα τα φρένα με αποτέλεσμα να μου λένε [you are a danger] δραματική εμπειρία έχω να πω .Το βράδυ συναντηθήκαμε όλοι σε έναν πανέμορφο χώρο όπου κάτσαμε να φάμε και είχε και πισίνα. Για άλλη μια φορά οι γεύσεις τους δεν μας ενθουσίασαν όμως υπήρχε καλή παρέα και αυτό μας έφτανε . Στο τέλος της βραδιάς ακούστηκαν παραδοσιακά τραγούδια από όλες τις χώρες και μαθητές και καθηγητές γέλασαν και το χάρηκαν με την ψυχή τους. Δυστυχώς έφτασε η μέρα της αναχώρησης με κλάματα φτάσαμε στο αεροδρόμιο όπου έπρεπε να αποχαιρετήσουμε τις οικογένειες με τις οποίες είχαμε περάσει 6 μέρες μαζί τους. Κάποιοι από εμάς δεν τον ξεπέρασαν τόσο εύκολα είτε γιατί άφησαν πίσω τους αγαπημένα τους πρόσωπα είτε γιατί ήθελαν να κάτσουν και άλλο εκεί. Αποβιβαζόμαστε στην Μαδρίτη καθώς εκεί θα περνούσαμε μια μέρα πριν την επιστροφή μας στην Ελλάδα. Δυστυχώς χάσαμε τις βαλίτσες μας και μέχρι να δούμε τι θα γίνει χάθηκε πολύς χρόνος. Όταν βεβαιωθήκαμε πως της βρήκαν αναχωρήσαμε για φαγητό . Τα αξιοθέατα που προλάβαμε να δούμε ήταν ελάχιστα καθώς η ώρα είχε περάσει. Μετά την βραδινή μας βόλτα επιστέψαμε στο ξενοδοχείο καθώς ήμασταν εξαντλημένοι από το ταξίδι. Χωρίς να το καταλάβουμε επιστροφή στην Ελλάδα παρόλο που όλα τα παιδιά μετρούσαμε τα χρήματα μας για να δούμε αν μπορούμε να κλείσουμε εισιτήρια για άλλο προορισμό. Στο αεροδρόμιο παίξαμε και ένα παιχνίδι που αφορούσε το ταξίδι στην Ισπανία. Η ομάδα μας (Άρτεμις και Στέλιος) κέρδισε την άλλη ομάδα (Έλενα και Νίκος) και χαρήκαμε πολύ!!!! Η ώρα που θα πατούσαμε στα πάτρια εδάφη κοντοζύγωνε. Μας είχαν λείψει τόσο οι οικογένειες μας που μόλις τις αντικρίσαμε μπροστά μας η χαρά μας ήταν απερίγραπτη. Μετά από αυτό αποχαιρετιστήκαμε τα 4 παιδιά και οι καθηγητές (Κα Αθανασιάδου και Κο Τζωρμπατζάκη) και κατευθύνθηκε ο κάθε ένας σπίτι του. Ήταν και θα είναι μια αξέχαστη εμπειρία στη ζωή όλων μας που δεν θα την ξεχάσουμε ποτέ!!! Ευχαριστούμε τους καθηγητές που μας έδωσαν αυτή την ευκαιρία!

Δημιουργία video σχετικά με το προσφυγικό

Συμμετείχε η χορωδία του σχολείου μας και πραγματοποιήσαμε ένα manequin challenge με όλους τους μαθητές της ομάδας στα πλαίσια της εβδομάδας δράσης της action aid με σκοπό να μας δείξει την ενσωμάτωση ενός προσφυγόπουλου στο σχολείο .

Εκπαιδευτική επίσκεψη της ομάδας του erasmus στην Βασιλική του Αγ. Μάρκου

Στις ...... πήγαμε στο κέντρο του Ηρακλείου ψάχνοντας για τα σκίτσα που προβάλλονται στην Βασιλική του Αγ. Μάρκου. Τα σκίτσα απεικόνιζαν γελοιογραφίες σχετικά με το προσφυγικό θέμα. Έπειτα φτάσαμε στο Κοινωνικό παντοπωλείο όπου προσφέραμε διάφορα τρόφιμα για αυτούς που τα είχαν ανάγκη. Εν τέλει είδαμε την βιογραφία του Οδυσσέα Ελύτη.

11/2016 Ταξίδι στην Αυστρία με συμμετέχοντες τον Κ. Τζωρμπατζάκη και την Κ. Ανδρεάδου

10/2016 - Εκκίνηση Erasmus+

Ενημερωτικά Γονέων-Παιδιών

Ενημερωτικό Σημείωμα για τις Γραπτές Εξετάσεις Ιουνίου --> ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

Σύντομος Οδηγός για την Διαχείριση των Εξετάσεων από το ΕΛΜΕΠΑ --> ΟΔΗΓΟΣ

Ενημερωτικά για γονείς και παιδιά (Κακοποίηση, Βία, Διαδίκτυο) --> ΔΕΙΤΕ

Επιλογές Σπουδών Μετά το Γυμνάσιο --> Σ.Ε.Π

Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Focus On Europe Our School Meets Europe!